fredag 19 april 2013

Deutschland is in tha house!

Har du nånsin haft en sån där dag när du framemot kvällningen inser att du inte minns något alls av vad du gjort under dagen? Du vet att du har gjort nåt, men inte vad. I värsta fall står det inte i din kalender heller eftersom det du gjort troligtvis var helt självklart att göra.
En sån dag har jag haft idag. 

Nix, jag är inte senil. Såvitt jag vet. Fast det kan kanske vara svårt att veta om man faktiskt vore senil? Och jag är inte alkoholpåverkad. Men dagen har försvunnit. Ut i ingenstans. Förhoppningsvis har min dag lämnat intryck här och där hos andra människor som jag har pratat med eller bumpat in i någonstans. 

Känner du att du är en av de jag påverkat, räck upp en hand, fota och skicka bilden till mig är du snäll! Bara så jag kan få en aning om vad jag har gjort.

Jag vet en sak jag gjort idag. En sak. Nä, två saker. 
Jag har gjort upp helgens meny och jag har, till min fasa, ringt fel när jag skulle ringa till en vän och kommit till en (mycket) äldre dam. Varvid jag gjorde bort mig så till den milda grad att du får klara dig utan den historien! Skulle damen läsa min blogg så blir hon nog lite glad åt att hon inte står med här. Namngiven eller ej.
I det här fallet skulle framförallt jag bli glad om jag sluppit stå med här!

Hursomhelst så sitter jag nu här i min soffa och anstränger mig för att komma på något på ett eller annat sätt underhållande att skriva medan jag väntar på att kvällens matprojekt som puttrar och fräser i ugnen ska bli färdigt. 

Jag måste erkänna att jag verkligen ser fram emot att ta ut schlemmertopfen ur ugnen! Jag har sett fram emot det sedan igår kväll då jag kom på att jag skulle använda mig av den nu ikväll.

Och så tar vi ett litet skutt en bit in i framtiden, och here we are!
Maten är klar; kyckling, potatis, broccoli, morötter, lök, tomatpuré, russin, buljong, salt, peppar och paprikapulver!

(Det är läggdags... det kommer säkert ett lite utförligare recept så småningom då jag är väldigt förtjust i min schlemmertopf!)

Godnatt, kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar