onsdag 29 januari 2014

Chilipannkisar på kvällskvisten!

Oj, oj, oj, vad ska en göra när klockan är över mataffärens stängningsdags och det enda man har hemma som är någorlunda småtuggsgott är pulvervåfflor??

Jo, jag vet!!!! Pulverpannkakor med riven choklad i smeten!!!
Håll tummarna för att det blir gott! 

Såhär medan jag väntar på att de ska bli klara (jaja, jag måste såklart ränna till stekpannorna ibland och vända dem, såklart, såklart!) kan jag ju bara berätta att orsaken till den rivna chokladen är att jag inte har nån sylt hemma. Så, som vanligt, man tager vad man haver! 

Chokladen jag använder har smak av chili och honung.


Det blev faktiskt riktigt gott! Rekommenderas! Det blev ungefär 10 pannkisar. Fast det var inte hela pannkispaketet. Jag hade i ungefär en tredjedels rätt tunn chokladkaka men det hade fungerat bra med mer i också. Och så hade jag i nån matsked socker. Det är ju kvällsgodis ju! Klart det ska vara socker och choklad i då! Helt logiskt!

Såpp, trevlig kväll på dig!!
/Simonkale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar