tisdag 13 augusti 2013

Love is in the air! (Nu med utförligt recept!)


Det hela är väldigt enkelt;
Fusket består i att muffinssmeten helt enkelt är en toscatårta-mix som finns att köpa i de flesta mataffärer. Det rekommenderas varmt att köpa en förpackning (om jag inte missminner mig blev det 8 muffinsar av en förpackning), för de blev sjukt goda.


Det traditionellt ungerska hantverket var helt enkelt en dryg teskedsstor klick toro i varje muffins. Inte iblandat i smeten alltså. Jag hällde först i halva muffinsformen med smet och sedan klickade jag dit en tesked toro och sedan hällde jag på resten av formen med smet ovanpå.

* * *

Uppfinningsrikedomen är ytterst viktig i detta lilla bak eftersom smeten är hopfuskad. Den gestaltar sig i att toron har svartvinbärssmak, till skillnad från originalet som såvitt jag vet alltid tillverkas av neutral filmjölk. Även om den då och då brukar smaksättas med till exempel citron och annat gott, beroende på vilket som för tillfället är användningsområdet.
Men uppfinningsrikedomen gestaltar sig även i formatet, det vill säga muffinsar istället för en hel stor toscatårta, samt såklart klicken toro i mitten.


Den stora delen kärlek ... well, den finns med i receptet i egenskap av att det var så kul att tillaga muffinsarna, att med spänning vänta på resultatet av min variant på tårtan och även själva upplägget med kronblad från pelargonerna på min balkong och även koriandern, även den hemodlad.
Det hela kändes bara väldigt bra! Och ändå var det så lätt!

* * *

Sannolikheten att du bjuds på såna här muffinsarom du besöker mig är överhängande!

* * *

Sådärja! Lycka till, det är nog inte helt lätt att misslyckas. Läs bara på mixförpackningen så får du till smeten och glasyren, eller vad det kallas, ovanpå muffinsarna. Glasyren finns i förpackningen!

Tschüss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar